Budowa torowiska to skomplikowany proces, który obejmuje zarówno budowę nowych torów, jak i modernizację istniejących. W miastach i aglomeracjach coraz częściej pojawiają się pytania, czy można uprościć te prace i uczynić je bardziej efektywnymi. Wykonawcy torowi muszą zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, takimi jak dostosowanie nawierzchni, instalacja sieci trakcyjnej czy montaż słupów trakcyjnych. Prace przy budowie często wiążą się z zakłóceniami dla ruchu ulicznego, zwłaszcza na jezdniach i rondach. Modernizacja przystanków, odwodnienia torowiska i informacji pasażerskiej są równie ważne, jak budowa metrów toru pojedynczego torowiska. Coraz częściej stosuje się technologię zielonego torowiska, która nie tylko poprawia estetykę, ale również wpływa na zmniejszenie hałasu i poprawę odwodnienia. Budowa chodników i pętli, jak również trakcyjny system napędowy, to kolejne elementy, które muszą być uwzględnione w projekcie. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i technologiom, prace przy budowie torowisk mogą stać się bardziej efektywne i mniej uciążliwe dla mieszkańców.
Budowa i modernizacja torowisk to procesy, które niosą ze sobą wiele wyzwań, ale również ogromne korzyści dla infrastruktury miejskiej. Modernizacja torowiska obejmuje nie tylko wymianę starych, zużytych elementów, ale także wprowadzenie nowoczesnych technologii, takich jak nowe tory i sieć trakcyjną oraz technologie zielone. Przy realizacji takich projektów kluczowe jest zastosowanie rozbudowanego systemu informacji pasażerskiej, który ułatwia podróżnym poruszanie się po mieście.
Nowe torowisko, często wykonane w technologii zielonej, integruje się harmonijnie z siecią trakcyjną i układem drogowym, co pozwala na płynne funkcjonowanie ruchu torowo-drogowego. W ramach modernizacji często konieczna jest kompleksowa przebudowa peronów oraz rozjazdów, co wymaga uzyskania odpowiednich zezwoleń i precyzyjnego planowania etapów inwestycji. Pierwsze prace zwykle obejmują przygotowanie terenu oraz budowę nowej infrastruktury, a ich termin zakończenia zależy od skali i złożoności projektu.
Cztery główne zadania modernizacyjne obejmują: budowę nowej sieci trakcyjnej, instalację nowoczesnych systemów informacji pasażerskiej, adaptację układu drogowego oraz wdrożenie zielonych technologii. Łączna wartość takich inwestycji może być znaczna, ale przynoszą one długoterminowe korzyści dla społeczności.
Koparki dwudrogowe ATLAS Poland, wyposażone w system niezależnego sterowania kołami szynowymi, są na czele innowacji w dziedzinie maszyn do prac torowych i infrastrukturalnych. Wykorzystując najwyższej jakości materiały oraz precyzyjne wykonanie, maszyny te dominują na rynku. W ofercie Atlas znajdują się dwa modele koparek dwudrogowych: 1604 ZW i 1404 ZW. Różnią się one wielkością, mocą oraz zasięgiem, ale oba spełniają standardy polskich i niemieckich kolei, przy czym model 1604 ZW jest jedynym w Polsce, który posiada dopuszczenie Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) do poruszania się po torach.
Koparki dwudrogowe Atlas, zaprojektowane do pracy pod dużym obciążeniem, charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością, efektywnością i szybkością działania. Dzięki nowoczesnym procesom produkcji i bogatemu doświadczeniu, maszyny te zachowują swoją niezawodność nawet podczas intensywnej eksploatacji. Główne zastosowania obejmują:
Atlas kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i komfort operatora, oferując maszyny z certyfikatami jakości i bezpieczeństwa, w tym Świadectwem Dopuszczenia Urzędu Transportu Kolejowego. Innowacyjny system CARSY, który elektronicznie reguluje docisk kół do szyn, zapewnia optymalne działanie i ochronę infrastruktury torowej.
Kabiny operatorów są zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie i bezpieczeństwie. Wyposażone w duże szyby, przestronne wnętrze oraz wysokiej jakości klimatyzację z funkcją odszraniania, zapewniają doskonałe warunki pracy. Fotele operatorów są amortyzowane pneumatycznie i w pełni regulowane.
Koparki dwudrogowe Atlas są napędzane silnikiem Deutz z turbodoładowaniem, który spełnia normy środowiskowe dotyczące emisji gazów i hałasu. Hydrauliczny układ AWE4 pozwala na jednoczesne wykonywanie kilku ruchów, nawet przy dużym obciążeniu, co umożliwia wykorzystanie koparek do manewrowania wagonami.
Budowa i modernizacja torowisk to skomplikowane procesy, które wymagają starannego planowania i precyzyjnego wykonania. Współczesne prace przy torowiskach obejmują nie tylko instalację nowych torów i sieci trakcyjnej, ale także modernizację istniejących elementów, takich jak przystanki, odwodnienie i systemy informacji pasażerskiej. Dzięki zastosowaniu technologii zielonego torowiska, możliwe jest nie tylko poprawienie estetyki miejskiej, ale również redukcja hałasu i poprawa systemów odwadniających. Inwestycje w nowe torowiska oraz modernizację istniejących są kluczowe dla sprawnego funkcjonowania transportu publicznego w miastach, a ich skuteczne przeprowadzenie wymaga nowoczesnych rozwiązań i zaawansowanych technologii.
Wykorzystanie maszyn dwudrogowych ATLAS Poland, takich jak modele 1604 ZW i 1404 ZW, znacznie usprawnia prace przy budowie i modernizacji torowisk. Te innowacyjne maszyny, wyposażone w system niezależnego sterowania kołami szynowymi, charakteryzują się wysoką wydajnością, trwałością i bezpieczeństwem. Specjalny system CARSY zapewnia optymalny docisk kół do szyn, chroniąc tym samym infrastrukturę torową. Koparki dwudrogowe Atlas są nie tylko wszechstronne i efektywne, ale również spełniają rygorystyczne normy środowiskowe. Dzięki nim możliwe jest szybkie i skuteczne przeprowadzenie niezbędnych prac torowych, co przyczynia się do poprawy jakości transportu publicznego oraz komfortu podróżnych.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu! Chętnie udzielimy szczegółowych informacji dotyczących naszej oferty i usług.
Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
ul. Kwarcowa 3
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547
Nasz kontakt e-mail
info@atlas-poland.pl
serwis@atlas-poland.pl
czesci@atlas-poland.pl
najem@atlas-poland.pl
Centrala Rumia
+48 58 736 20 63
Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 669 484 843
Copyright © 2018-2024 Atlas Poland - Polityka prywatności
created by WebProjekt - projektowanie stron intrenetoweych