waga robocza | 15 t |
moc silnika | 215 KM / 160 kW |
pojemność łyżki | 2,7 - 4,5 m³ |
obciążenie na wprost | 10070 kg |
obciążenie przy pełnym skręcie | 8800 kg |
statyczne obciążenie na wprost i przy skręcie | 6454 kg |
Model ładowarki przegubowej ATLAS Weycor AR660 to maszyna o dużej mocy 215 KM i niezwykłej wydajności, z niskoemisyjnym silnikiem, dzięki czemu spalanie jest tak niskie.
To sprawia, że są wyjątkowo wszechstronne i korzystne w użytkowaniu. Dodatkowo wygodna kabina o ergonomicznym rozmieszczeniu elementów sterujących podnosi komfort pracy operatora.
Małe spalanie, duża moc, niezwykła precyzja i maksymalna zwinność - tak można z powodzeniem podsumować ładowarki przegubowe ATLAS Weycor AR660.
Kiedy mowa o mocy ładowarki czołowej ATLAS Weycor 660AR, warto wspomnieć o 4-cilindrowym silniku chłodzonym, wodą, z zewnętrzną cyskulacją spalin z turbodoładowaniem. To właśnie dzięki systemuwi chłodzenia i układowi wtryskowemu Common Rail wyniki tego silnika są tak dobre: zużycie paliwa i emisja spalin sprowadzone są do minimum.
ATLAS Weycor to jedyny producent, który wyposaża swoje maszyny w standardzie w oddzielny bieh pełzający. Jego konstrukcja sprawia, że nie dochodzi do zderzenia z hamulcem, co optymalizuje rozkład sił podnoszących i opuszczających. Dzięki temu zużycie paliwa jest tak niskie.
Ładowarka przegubowa Weycor AR 660 to maszyna w rozmiarze XXL, przeznaczona do ciężkich prac terenowych, sprawdzi się podczas prac drogowych i ziemnych, w tartakach (zarówno do prac ziemnych, jak i załadunku drewna na inne pojazdy), w pracach rolnych, przy kształtowaniu krajobrazu, stacjach przeładunku, czy na placach budowy. Producent określa go "szwajcarskim scyzorykiem wśród ładowarek czołowych, zwracając uwagę na jego uniwersalność i wszechstronność.
Oferta modeli koparko-ładowarek nie zawsze jest obszerna. Jednak w przypadku marki atlas możemy spodziewać się elementu zaskoczenia. Ich produkty mimo tego samego przeznaczenia są różnorodne. Ta unikatowość jest wynikiem dużych obserwacji na rynku. Aby móc przekonać do siebie klienta warto posiadać modele o różnych parametrach. Oto przykład produktu, który z pewnością zrobi na Państwu wrażenie. Zapraszam do prostego przeglądu maszyny AR 660 do celów przeładunkowych.
Wszystkie urządzenia ładowarki sterowane są za pomocą lekkich w obsłudze kontrolerów elektronicznych (by wire), dzięki czemu można pracować niemal bez wysiłku. Nie ma potrzeby ręcznie przestawiać opornych hydraulicznych rozdzielaczy i używać dużej siły do kręcenia kierownicą, zrobią to za nas siłowniki sterowane przez system elektroniczny. Zmniejsza to wysiłek i powiększa precyzję i wydajność pracy operatora, a dzięki najwyższej jakości komponentom jest niezawodne. Kabina ładowarki przegubowej AR 660 ponadto odznacza się doskonałą ergonomią, wygodnym fotelem operatora i intuicyjnym układem elementów sterujących i wskaźników. Ponadto kabina została zaprojektowana tak, by zapewnić widoczność w każdym kierunku, panoramiczna szyba przednia i nisko poprowadzony profil bocznych, w pełni przeszklonych drzwi, powoduje, że niemal nie występują martwe pola w zakresie roboczym ładowarki, widok 360 stopni dostępny jest operatorowi nawet bez dodatkowych kamer. Pedały do obsługi ramienia roboczego i układu jezdnego są rozdzielone, dzięki czemu można zwiększyć czułość i precyzję pracy. Kolumna kierownicy jest w pełni regulowana, dzięki czemu można ją dostosować do wzrostu i potrzeb operatora. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, producent zapewnia, że oferują najniższy poziom hałasu na rynku, komfort pracy zapewnia też bardzo wydajna wętylacja. Operator jest w niej także bezpieczny, ponieważ spełnia ona normy poziomu 2 bezpieczeństwa, dlatego ładowarka może być używana także na budowach.
Układ hydrauliczny i roboczy
Ładowarki AR 660 mimo zaawansowania technicznego, zbudowane są w minimalistyczny sposób, który zapewnia niezawodność i prosty, szybki serwis w przypadku wystąpienia awarii. Napęd jest przenoszony na cztery koła poprzez silniki hydrauliczne napędzane przez silnik spalinowy. Układ ten pozwala na pracę z prędkością do 14 km/h, oraz na jazdę bez ładunku do 40 km/h. Układ jezdny wyposażony jest w cierne hamulce wielotarczowe wewnątrz osi, pracujące w oleju, z opcją blokady wszystkich kół podczas pracy na pochyłościach. Blokada działa nawet w przypadku wyłączenia silnika, co zapobiega stoczeniu się maszyny. Część robocza układu hydraulicznego, służąca do operowania ramieniem ładowarki zbudowana jest zgodnie z systemem Bosch Rexroth i jest niezwykle prosta w obsłudze. Układ zaprojektowany jest w ten sposób, że nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika spalinowego, można operować ramieniem ładowarki z pełną siłą i prędkością jej ruchu. Oszczędza to znacząco paliwo podczas pracy. Ustawienia układu są w pełni adaptowalne, operator z wnętrza kabiny może regulować prędkość silnika, przepływ w układzie hydraulicznym i inne parametry pracy. Maksymalne obciążenie robocze ładowarek AR 660 to 10070 kg przy pracy na wprost i 8800 kg przy pełnym skręcie. Dopuszczalne obciążenie może być ustalone z kabiny, a zniesienie ograniczenia odbywa się jedym ruchem ręki. Ramię może być wyposażone w szybkozłącze do wymiany osprzętu zgodne z normą ISO 23727.
Silnik spalinowy
Ładowarka AR 660 napędzana jest sześciocylindrowym, rzędowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Deutz TCD 6.1 L6, zasilanym w układzie common rail i z chłodzeniem cieczą. Posiada on filtr cząstek stałych i katalizator, dzięki czemu spełnia najnowsze europejskie normy ekologiczne. Silnik ponadto wyposażony jest w system EGR (recyrkulacja spalin) i intercooler zwiększający wydajność turbosprężarki. Moc silnika to 160 kW (217 KM) przy 2000 obr/min, ale jego moment obrotowy to aż 900 Nm przy zaledwie 1450 obr/min. Parametry te i wysoka sprawność osiągnięta dzięki nowoczesnemu systemowi zasilania common rail z turbosprężarką i EGR, powoduje, że silnik zapewnia pełną moc przy minimalnym zużyciu paliwa. Dostępne są także oszczędne tryby pracy, które można stosować przy mniejszych obciążeniach, co dodatkowo zwiększa oszczędności jakie zdobędziemy korzystając z tej ładowarki.
W przypadku ładowarek przegubowych są rozbieżności w wadze. Duże gabarytowo urządzenia mogą okazać się zbyt ciężkie do osiągnięcia w miarę dobrej prędkości. Rzadko się zdarza, że sytuacja może być odwrotna. Jednak jedno jest pewne AR 660 jest odpowiednio wyważonym narzędziem pracy. Jego całkowita waga to 13,995 ton. Porównując je do wysokości oraz szerokości ładowarki przegubowej AR 660 dobrze skonstruowanym urządzeniem. W przypadku wagi warto podać maksymalne obciążenia. Na ich podstawie możemy z powodzeniem porównywać moce przerobowe silnika. W przypadku jazdy w linii prostej maszyna odczuwa obciążenie 10070 kg. Podczas skrętu możemy spodziewać się obciążeń na poziomie 8800 kg. Wart również podać silę zrywu, która wynosi 11,9 kN. Na podane typu obciążenia bez żadnych przeszkód poradzi silnik. Niemiecka konstrukcja pozwala na działanie na pełnych obrotach mocy. Silnik TCD 6.1 L6 pozwala na uzyskanie mocy do 215 koni mechanicznych. Przy wadze prawie 14 kg to niezwykle dobre osiągi. Jednak moment obrotowy do 2000 na minutę jest uzależniony od innych parametrów. Nawierzchnia oraz ładowana po brzegi łopata nieco obniżają parametry silnika. Dlatego TCD 6.1 L6 posiada dwa rodzaje biegów, które umożliwiają szybkie dostosowanie się do podanych parametrów. Za odpowiednią prędkość odpowiada napęd hydrostatyczny. Podane prędkości dotyczą standardowych opon. Najszybsza prędkość można osiągnąć do 40 km/h. Drugi bieg jest o połowę mniejszy. Bieg w trybie operacyjnym pozwala na rozpęd do 14 km/h. Rozpęd ładowarki czołowej AR 660 zależy w głównej mierze od zastosowania pedałów jazdy wersji standardowej oraz impulsywnej. W przypadku dodatkowego pedału mamy możliwość osiągnięcia równowagi pomiędzy ciągiem, a siłą podnoszenia. Ta zależność ma szczególne znaczenie w poborze paliwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz zaoszczędzić nieco na paliwa już na etapie włączania maszyny czy zmiany biegów.
Sama kabina ma wiele istotnych funkcji. Jedną z nich jest bezpieczeństwo. Sterowanie ładowarką przegubową AR 660 wymaga od konstruktorów stworzenia optymalnych warunków pracy. Przeszklona szyba z certyfikatem ROPS jest odporna na drobne uderzenia np. kamieni. Szczelność powłoki zapobiega przedostawaniu się kurzu oraz pyłów, które mogą spowodować dyskomfort oczu. Nie warto zapominać o profilowaniu. Cała kopuła została stworzona z myślą o dobrej widoczności. Pełny widok na poziomie 360 stopni gwarantuje zakrzywiona przednia szyba, boczne okna przesuwne oraz tylna szyba. Dla lepszej widoczności zastosowano niskie profile na oponę 3,25 m.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu! Chętnie udzielimy szczegółowych informacji dotyczących naszej oferty i usług.
Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
ul. Kwarcowa 3
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547
Nasz kontakt e-mail
info@atlas-poland.pl
serwis@atlas-poland.pl
czesci@atlas-poland.pl
najem@atlas-poland.pl
Centrala Rumia
+48 58 736 20 63
Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 669 484 843
Copyright © 2018-2024 Atlas Poland - Polityka prywatności
created by WebProjekt - projektowanie stron intrenetoweych