wymiary dł. x szer. x wys. (mm) | 6965 x 2530 x 2700 |
wymiary paczki złomu (mm) | 870 x 670 x 780 |
całkowite ciśnienie na paczkę (kg/cm2) | 32 |
wydajność (t/h) | 10 |
elementy paczkarki | pojemnik paczkujący, dźwig z chwytakiem obrotowym, kabina operatora |
silnik | sześciocylindrowy silnik Diesel DEUTZ o mocy 130 KM, porusza 3 pompami wysokociśnieniowymi/elektryczny silnik marki VEM o mocy 55kW |
spalanie | średnie spalanie silnika Diesel 7l/h |
materiał | wysokiej jakości stal (pojemnik paczkujący wykonany jest z blachy Hardox 500 |
możliwości montowania paczkarki | na ciężarówce, na naczepie, na ziemi, na ciężarówce wyposażonej w system przeładunku poziomego (ro-ro), bez podnoszenia ładunku wyżej niż 4 metry |
Nowoczesne technologie atlas zachwycają wielu właścicieli punktów złomu. Odpowiadając na potrzeby podanego wcześniej sektora marka atlas sięgnęła pow wiedzę wielu specjalistów w tej dziedzinie. Wieloletnie praca pozwoliła na stworzenie oferty ściśle dostosowanej do obszaru recyklingu. Z wieloletnich rozmów okazało się, że wiele przedsiębiorców ma problem ze składowaniem samochodów osobowych. Firma atlas postanowiła wyjść im na przeciw oferując rozwiązania w postaci mobilnej niszczarki do samochodów. Model Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/480 z pewnością rozwiąże wiele problemów zw. z procesami składowania.
Mobilna maszyna Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/480 swoim wyglądem przypomina małą przyczepę. Jest ona w całości wykonana ze stali. Pojemnik paczkujący pokrywa wysokiej jakości blacha Hardox 500. Dzięki jej właściwościom pojemnik może bez problemu stać na zewnątrz. Nie potrzebujesz osobnego pomieszczenia zamkniętego. Maszyna Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/480 pokryta blachą Hardox 500 jest odporna na uszkodzenia mechaniczne. Z powodzeniem przejdzie bez szwanku podczas gradobicie albo upadku niewielkiej konstrukcji metalowej np. podczas przeładunku. Blacha jest pokrywa warstwą powłok, które nie wydzielają sub. chemicznych podczas procesu nagrzewania słonecznego. Same wymiary Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/48 są niezwykle kompaktowe. Jak na urządzenie, które ma niszczyć objętość karoserii samochodu wymiary są niezwykle wygodne. Całość konstrukcji o długości 6200 mm, szerokości 2450 mm i wysokości 2500 mm z pewnością zmieści się na każdym placu. Nie ma konieczności wynajęcie dodatkowej przestrzeni pod zgniatarkę Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/48 do samochodów osobowych. Jeśli chodzi o wymiary mobilnej paczki jest ona zdecydowanie mniejsza od samej konstrukcji. Pojemnik do zgniatania posiada wygodne wymiary 880 x 640 x 780 mm. Należy ddoać, że paczkarka jest niezwykle mobilna. Tak niewielkie wymiary nadają się do mocowania pojemnika Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/48 na różne środki transportu. Paczarka może być zamocowana na naczepie oraz na ziemi. Pojemnik może być montowany na na ciężarówce wyposażonej w system przeładunku poziomego (ro-ro).
Podane wcześniej całkowite wymiary systemu są zależne od wyposażenia. W skład Ing. Bonfiglioli ARIETE 2006/480 wchodzi m.in. pojemnik paczkujący, dźwig z chwytakiem obrotowym i kabina operatora. W samym wnętrzu ukrywa się silnik sześciocylindrowy silnik Diesel DEUTZ o mocy 130 KM. Nie zabrakło dodatkowego napędu w postaci elektryki. Za odpowiednie napięcie robocze odpowiada silnik marki VEM o mocy 55kW. Za jego pomocą system 3 pomp może pracować bez żadnych przestojów. Podczas pracy wewnątrz urządzenia w paczce wytwarza się ciśnienie o mocy 32 (kg/cm2). Taka siła doskonale miażdży rożne modele samochodów. Podczas pracy ciśnienie w ciągu godziny jest w stanie przerobić od 8 do 1
Paczkarka to urządzenie do zgniatania i paczkowania towarów, w tym przypadku jest to konkretnie recykling samochodów.
Pomagają one wielu firmom w zapanowaniu nad nieładem, który potrafi łatwo wkraść się do firmy zajmującej się złomowaniem samochodów. Sprasowane metalowe odpady łatwiej uporządkować, dodatkowo zajmują one też mniej miejsca. Ze względu na swoją kompaktowość, można je efektownie składować, są też doskonale przygotowane do późniejszego ewentualnego transportu.
Do zakupu tych maszyn zachęca przede wszystkim rosnące zapotrzebowanie, dostępność oraz przystępna cena. Stosuje się najczęściej w autozłomowiskach. Pomagają one znacząco zwiększyć wydajność złomowiska w przeliczeniu na metr kwadratowy. Dzięki nim powierzchnia przechowywania zmniejsza się znacząco. Nazwa "PACZKARKA" wzięła się od produktu, jaki uzyskujemy na skutek pracy ARIETE. JEst to metalowy sześcian, który kształtem przypomina paczkę. Takie paczki można ustawiać nawet jedna na drugiej, zyskując tym samym miejsce na złomowisku.
Wykonanie paczkarek ARIETE jest bardzo solidne: są zrobione z grubego metalu, który zapobiega uszkodzeniom transportowym. Jest to istotne, gdyż paczkarka - w zależności od wersji - może być zamontowana stacjonarnie, bądź też funkcjonować jako urzadzenie mobilne przytwierdzone do samochodu. Paczkarka składa się z chwytaka do przenoszenia aut lub złomu oraz kabiny operatora.
W skład paczkarki ARIETE wchodzą: pojemnik paczkujący, dźwig z chwytakiem obrotowym, kabina operatora. Wyposażona jest sześciocylindrowy silnik Diesel DEUTZ o mocy 130 KM, który porusza 3 pompami wysokociśnieniowymi, którego średnie spalanie wynosi od 10 do 12 l/h. Jej wydajność to 8-10 ton na godzinę.
Praca paczkarki polega na wykorzystaniu ogromnej siły, z jaką działa cały system. W specjalnym pojemniku przeznaczonym do zgniatania materiału umieszcza się elementy, które mają zostać sprasowane. Po uruchomieniu maszyny przy pomocy skomplikowanego układu hydraulicznego paczkarka składa się w pół, tym samym ogromną siłą zgniatając umieszczony w pojemniku materiał. W efekcie prasowany złom nabiera zwartą i ścisłą formę o kształcie sześcianu. Kiedy maszyna zakończy prasowanie materiału, wraca do uprzedniego kształtu. Praca maszyny kończy się i otwiera się ona, aby móc ponownie zapełnić pojemnik na złom. Proces zgniatania trwa do ok. kilkunastu minut.
Decydując się na paczkarkę, warto zwrócić uwagę na kilka parametrów. Pierwszym z nich jest siła zgniatania, która jest wypadkową mocy silnika i jakości układu hydraulicznego. Kolejnym elementem jest wielkość pojemnika, w któym umieszczany jest prasowany materiał. Im większy pojemnik, tym większa wydajność - o ile idzie to w parze z pierwszymi dwoma parametrami. Słaby silnik i układ hydraulizny nie poradzą sobie z dużą komorą na materiał. Natomiast warto zwrócić uwagę na fakt, że możliwość sprasowania większej ilości aut w przeciągu godziny wpływa na wzrost zysku.
Dodatkowo należy przyjrzeć się, czy maszyna ma wbudowany wysięgnik do umieszczania materiału w pojemniku. Dzięki temu niepotrzebny jest dodatkowy dźwig, który z pewnością generowałby dodatkowe koszty. Co również jest istotne to rodzaj paliwa, a także średnie spalanie na godzinę. Należy pamiętać o tym, że koszt maszyny to nie tylko kwota potrzebna do jej zakupu, ale też późniejsze koszty eksploatacyjne.
0 ton pojazdów. mechanicznych. Przy średnim spalaniu silnika Diesel od 10 do 12 l/h to przyzwoity wynik.
Niektóre prasy wytwarzane przez Ing. Bonfiglioli są prostsze i doskonale nadające się do mniejszych ilości złomu, lecz inne, jak omawiane tu ARIETE 2006/480, są w pełni zautomatyzowane. Doskonale odnajdują się tam, gdzie obrabiane są duże ilości złomu samochodowego. To, co kiedyś było pełnoprawnym pojazdem samochodowym, przy pomocy paczkarek Ariete zmienia się do postaci gęsto zbitej kostki. Dzięki swojej konstrukcji paczkarka jest dostosowana do obsługi tylko przez jednego pracownika. To doskonała wiadomość dla średnich i dużych zakładów, gdzie przerabianych jest tysiące ton złomu rocznie.
Wymiary maszyny Ariete 2006/480 to doskonały stosunek efektywności do poręczności. Długość to 6200 milimetrów zaś szerokość urządzenia to 2450 milimetrów. Wysokość osiąga wartość 2500 milimetrów. Kompaktowość rozmiarów potwierdza się w wymiarach paczki złomu wytwarzanych przez Ariete. Długość 880 milimetrów, szerokość 640 milimetrów, wysokość 780 milimetrów - to wprost niezwykłe, do jak niewielkich wymiarów to urządzenie jest w stanie skompresować samochód osobowy. Dodatkowym atutem modelu 2006/480 jest niespotykana wręcz wartość całkowitego ciśnienia na paczkę (wyrażane w kilogramach na centymetr kwadratowy). Jego wartość wynosi aż 32 (kg/cm2). Wszystko to przekłada się na doskonałą wydajność maszyny, w zakresie od około 8 do 10 ton przerobionego materiału na godzinę, znacznie wyprzedzając alternatywne konstrukcje z Niemiec, Włoch czy Francji, dodatkowo oferując niską cenę. To doskonały stosunek ceny do jakości. Niezwykle szybki przerób zawdzięczany jest zastosowaniu szeregu najnowszych technologii, które wpływają na sposób obróbki złomu. To ważne nie tylko dla małych firm, lecz także i dużych - to właśnie takie szczegóły sprawiają, że przedsiębiorstwo rośnie i się rozwija. Efektywność urządzeń firmy Ing. Bonfiglioli została doceniona przez dziesiątki klientów z całej Europy. Zadowolone są nie tylko firmy z Półwyspu Apenińskiego, lecz również niemieckie, francuskie, szwajcarskie, rosyjskie i polskie. Klienci doceniają fachową obsługę oraz wysoką niezawodność. Nie bez znaczenia jest także ułatwiony proces serwisu oraz konserwacji, oparty na dobrze dopracowanych schematach. Kluczowe elementy urządzenia są dobrze dostępne, co znacznie ułatwia obsługę. Przekłada się to w konsekwencji na niższe koszty utrzymania maszyn, a ostatecznie na wyższe zyski - oszczędzamy bowiem czas.
Do elementów paczkarki należy między innymi komora paczkująca. To właśnie tam odbywa się kluczowa działalność paczkarki. Długość komory to aż 4800 milimetrów co umożliwia zastosowanie urządzenia do zgniatania nie tylko standardowych pojazdów osobowych. To tam umieszcza się pojazdy, by zostały skompresowane do wymiarów nieco większej kostki. Kolejnym kluczowym elementem jest dźwig z chwytakiem obrotowym. Bez niego przemieszczanie karoserii samochodów osobowych byłoby niezwykle trudne i czasochłonne. Chwytak obrotowy do minimum redukuje wymagany nakład pracy, pozostawiając operatorowi tylko zadanie przemieszczenia nadwozia pojazdu z punktu a do punktu b. Obsługa chwytaka przypomina operowanie automatami w popularnych ośrodkach turystycznych, jest więc intuicyjna i bardzo prosta do przyswojenia. Każdy pracownik z łatwością dostosuje się do nowych warunków, nawet, jeżeli nigdy wcześniej nie miał do czynienia z paczkarkami do złomu. To świetne wieści dla właścicieli przedsiębiorstw odpowiedzialnych za zajmowanie się złomem stalowym, ponieważ szybka adaptacja wpływa wymiernie na korzyści finansowe - szybciej i efektywniej wyszkoleni pracownicy to korzyść dla wszystkich, łącznie z nimi samymi. Kolejną rzeczą, w jaką wyposażane są Ariete 2006/480, jest kabina operatora. To prawdziwe centrum dowodzenia, skąd wszystkie konieczne w pracy paczkarki ruchy robocze są wykonywane. Kabina jest bardzo wygodna i przestronna, dodatkowo jej przeznaczenie bardzo ułatwia utrzymanie jej w czystości. Odpowiednia widoczność a także szerokie wyjście, znakomicie sprawdzi się w każdych warunkach, niezależnie od wzrostu i wagi operatora. Warta odnotowania jest także możliwość doposażenia paczkarki w system zdalnego sterowania procesem zgniatania co jeszcze bardziej przekłada się na ergonomie użytkowania.
Sercem układu jest silnik wysokoprężny DEUTZ, charakteryzujący się mocą 130 koni mechanicznych. Wyposażony w sześć cylindrów, oferuje elastyczność i wytrzymałość niespotykaną w alternatywach przygotowywanych przez konkurencyjne zakłady. To wszystko przekłada się na efektywność i redukcję czasu paczkowania złomu. Kolejny raz podkreślamy, iż ostatecznie korzystają na tym przedsiębiorstwa, oszczędzane są bowiem olbrzymie sumy pieniędzy. Przy jego pomocy wprawiane są w ruch trzy pompy wysokociśnieniowe. Średnie spalanie silnika wysokoprężnego wynosi od 10 do 12 l/h, w zależności od wymiarów pojazdu poddawanego obróbce. Alternatywą dla silnika spalinowego jest silnik elektryczny marki VEM o mocy 55kW, w który to na życzenie klienta paczkarka może zostać wyposażona. Są to doskonałe wyniki, przywodzące na myśl znacznie mniejsze maszyny. Biorąc pod uwagę jednak rozmiary Ariete 2006/480, można być pod dużym wrażeniem - konstrukcja ta znacznie wyróżnia się na tym tle od konkurencji.
Materiał z jakiego produkowane są maszyny wytwarzane przez przedsiębiorstwo Ing. Bonfiglioli, to wysokiej jakości stal, poddawana rygorystycznym badaniom już na poziomie otrzymywania jej od dostawców. Mierzonych jest wiele czynników, wszystko po to, by dostarczyć klientom najwyższej jakości produkt. Włoska firma posiada listę kwalifikowanych dostawców, przez co można mieć pewność, że żadna partia dostarczanych paczkarek nie jest narażona na wady fabryczne. Wszystko eliminowane jest na etapie wstępnej selekcji. Sam komora paczkująca stworzona jest z Hardox 500, wysokogatunkowej, specjalnie wytwarzanej blachy stalowej, która w wyniku specjalnych procesów jest dużo bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne i zużycie. Jest to konieczne w celu osiągnięcia odpowiedniej efektywności przerobu.
Paczkarka jest wszechstronna i bardzo łatwa w transporcie. Jej zaletą jest fakt, iż można ją przemieszczać na ciężarówkach.. To główny sposób transportu, chętnie wybierany przez klientów ze względu na cenę frachtu. Jest ona nieporównywalnie korzystniejsza na tle innych metod. Paczkarkę można zamontować również na ziemi, gdzie tego typu maszyny spędzają większość czasu. Bez konieczności podnoszenia ładunku wyżej niż 4 metry Ariete może być transportowana także na ciężarówce wyposażonej w system przeładunku poziomego (tak zwane ro-ro).
Obniżona wysokość uzyskana przy projektowaniu Ariete 2006/480 przyczynia się do redukcji wymaganego miejsca na terenie przedsiębiorstwa. Sama paczkarka zaprojektowana jest z myślą o najtrudniejszych zadaniach, czego przejawem jest, między innymi, znacznie powiększona komora paczkująca, zwłaszcza względem konkurencyjnych paczkarek. Komora zaprojektowana jest monolitycznie, a więc bez jakichkolwiek spawów pośrednich. To niezwykle bezpieczny sposób na uzyskanie doskonałych wyników z zakresu efektywności, ponad to jest to przed wszystkim bezpieczne. W ten sposób nie ma ryzyka uszkodzenia kluczowych elementów konstrukcyjnych maszyny, to zaś przekłada się na oszczędności związane z eksploatacją.
Wysoki stopień kompresji osiągnięty dzięki wspaniałemu projektowi inżynierów z firmy Ing. Bonfiglioli pozwolił stworzyć Ariete 2006/480, bezkompromisowo dobry i efektywny sprzęt, w sam raz dla małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Łatwy w transporcie, szybki i prosty w obsłudze. Ariete dysponuje mocą znakomicie sprawdzającą się przy złomowaniu wszelkich typów samochodów osobowych. Wiele zakładów recyklingu chwali sobie produkty włoskiej firmy, niemal zawsze wracając do jej produktów. Atlas Poland ma przyjemność polecić sprzęt Ing. Bonfiglioli.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu! Chętnie udzielimy szczegółowych informacji dotyczących naszej oferty i usług.
Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
ul. Kwarcowa 3
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547
Nasz kontakt e-mail
info@atlas-poland.pl
serwis@atlas-poland.pl
czesci@atlas-poland.pl
najem@atlas-poland.pl
Centrala Rumia
+48 58 736 20 63
Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 669 484 843
Copyright © 2018-2024 Atlas Poland - Polityka prywatności
created by WebProjekt - projektowanie stron intrenetoweych